Sport Management
Historia w datach

2002

 
Powstaje Sport Management Polska – pierwsza w Polsce firma wyspecjalizowana w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym.

Jako jeden z pierwszych projektów SMP realizuje i wdraża pierwszy w Polsce projekt konsultingowo-marketingowy dot. tenisa ziemnego dla KS Spójnia Warszawa.
 
2003  

Na zlecenie Zbigniewa Jakubasa SMP dokonuje pierwszego w Polsce due diligence klubu piłkarskiego - Legii Warszawa. SMP przygotowuje także strategię rozwoju oraz plan finansowy.

Pan Grzegorz Kita obejmuje stanowisko Dyrektora Operacyjnego (Generalnego) klubu piłkarskiego Legia Warszawa.

Sport Management Polska przygotowuje plan rozwoju strategicznego Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa S.S.A. dla grupy ITI oraz staje się głównym doradcą przy przejęciu Legii przez ITI. SMP doprowadza tym samym do jednej z największych transakcji futbolowych w Polsce.
 
2004  

W ramach dalszego rozwoju aktywności i kompetencji futbolowych Pan Grzegorz Kita przyjmuje propozycję objęcia stanowiska wiceprezesa zarządu klubu piłkarskiego Polonia Warszawa.
 
2005  
Sport Management Polska jako pionier rozwija i popularyzuje w Polsce naukę o marketingu sportowym. Organizuje cykl pierwszych, profesjonalnych szkoleń dot. marketingu sportowego. Wśród uczestników pojawiają się przedstawiciele największych polskich firm. 

SMP zostaje wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu i promocji. Rozpoczyna się marketingowa "złota era" polskiego pływania. 

SMP podejmuje także trudne i skomplikowane wyzwanie jakim jest konstrukcja I etapu planu naprawczego klubu piłkarskiego Szczakowianka Jaworzno. W jego ramach SMP umożliwia skuteczną sanację relacji klubu ze społecznością lokalną. 

SMP wytycza także nowe szlaki w dziedzinie rozwoju nauki i edukacji o zarządzaniu klubami piłkarskimi. Dla grupy kapitałowej Kolporter organizuje pierwsze w Polsce zaawansowane szkolenia warsztatowe "Nowoczesne zarządzanie klubem sportowym".
 
2006  

Sport Management Polska buduje strategię rozwoju dla Klubu Sportowego BOT GKS Bełchatów. W warstwie praktycznej efektem prac jest zaproponowanie i zalecenie wdrożenia ponad 70 wniosków implementacyjnych. W sezonie 2006/2007 BOT GKS Bełchatów osiąga największy sukces w historii i zdobywa Wicemistrzostwo Polski.

Dla Polskiego Związku Pływackiego SMP tworzy profesjonalne modele marketingowe i kampanie promocyjne. Doprowadza do pozyskania Sponsora Generalnego - światowej firmy biotechnologicznej Bioton S.A. oraz Sponsora Oficjalnego - Telefonii Dialog S.A. (sponsora cyklu imprez Grand Prix)

Dla Telefonii Dialog S.A. SMP buduje dwuletni program sponsoringowy, którego efektem jest skokowy wzrost świadomości marki oraz dynamiczny przyrost abonentów.

Sport Management Polska prowadzi także szereg innych aktywności futbolowych. Na głównym rynku nowoczesnego Centrum Manufaktura w Łodzi organizuje innowacyjny, dziecięcy turniej piłkarski na wzór Mistrzostw Świata - "Copa Manufaktura 2006". To najdłuższy w Polsce (30-dniowy) futbolowy event dziecięcy. 
 
2007
 
  Sport Management Polska przygotowuje analizę i rekomendację celowości zaangażowania TU Allianz Polska w Klub Piłkarski Górnik Zabrze. Projekt jest bardzo skomplikowany ze względu na charakter inwestycji jak też szereg czynników i zagadnień wymagających analizy. SMP doprowadza tym samym do kolejnej wielkiej transakcji futbolowej w Polsce – przejęcia Górnika Zabrze przez koncern TU Allianz Polska.
 
2008  
Na zlecenie Miasta Gdańsk SMP przygotowuje strategię rozwoju klubu piłkarskiego Lechia Gdańsk. Budowa strategii połączona jest z programem rozwoju kultury fizycznej oraz zawiera zaawansowany audyt klubu. 

SMP rozszerza zakres usług o skomplikowane i wymagające narzędzie - promocję dyscyplin uznawanych za niszowe.  Dla Polskiego Związku Kajakowego realizuje kampanię promocyjną Mistrzostw Europy w kajakarstwie górskim (Kraków 2008) będących zarazem kwalifikacjami olimpijskimi.
 
2009  

Dla Polskiego Związku Taekwon-Do SMP realizuje kampanię promocyjną dyscypliny przed Mistrzostwami Świata w Mar del Plata (Argentyna 2009). Reprezentanci Polski w Taekwon-Do ITF odnoszą szereg sukcesów sportowych a SMP skutecznie promuje ich dokonaniach w mediach.

Dla marki Campus SMP buduje transkontynentalny, nowoczesny projekt marketingowy - Ekspedycja Campus Syberia-Mongolia 2009. W ciągu dwóch miesięcy ekspedycja pokonuje 23.000 km bezdrożami Azji a SMP realizuje z sukcesem program komunikacji promocyjnej tego przedsięwzięcia.

Sport Management Polska zostaje wybrany przedstawicielem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki w zakresie marketingu i reklamy. Buduje nowoczesną ofertę marketingową i zasady partnerstwa marketingowego ze sponsorami.

SMP podpisuje umowę z największą europejską federacją MMA - KSW i zostaje jej partnerem marketingowym. SMP towarzyszy rozwojowi tego rynku i jest świadkiem historycznej chwili tego sektora - na KSW XII odbywa się pierwsza walka Mariusza Pudzianowskiego.  
 
2010  

Dla Południowego Koncernu Energetycznego SMP opracowuje jeden z pierwszych polskich programów CSR opartych o sport - "PKE dla Jaworzna". To innowacyjne działanie łączące aspekty efektywnej promocji ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Sport Management Polska realizuje nowatorski i specjalistyczny projekt doradztwa operacyjnego - „Awans Górnika Zabrze do Ekstraklasy”. Oprócz doradztwa strategicznego projekt zawiera doradztwo sportowe - składa się ze zbioru obserwacji i analiz meczów drużyn przeciwnych oraz analizy gry zespołu Górnika. W warstwie materiałowej projekt to 42 wysoko specjalistyczne raporty obserwacyjno-analityczne liczące łącznie blisko 600 stron. W realizację projektu zaangażowany był specjalistyczny zespół składający się z 35 osób . Efektem projektu jest sukces - awans Górnika Zabrze do Ekstraklasy.
 
2011  

Dla koncernu energetycznego Energa S.A. SMP przygotowuje strategię rozwoju programu "Energa Basket Cup" - największego w Polsce programu koszykarskiego dla dzieci ze szkół podstawowych. W rozgrywkach bierze udział co roku ponad 75.000 dzieci.

Na zlecenie Sekretariatu ds. Euro 2012 Urzędu m.st. Warszawy, SMP wykonuje specjalistyczną i innowacyjną ekspertyzę „Wycena pakietów praw możliwych do przyznania firmom wspierającym Warszawę jako Miasto-Gospodarza UEFA EURO 2012™"

SMP wygrywa wieloetapowy przetarg na największy, polski projekt marketingu sportowego - generalne wykonawstwo projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile.

SMP wprowadza na rynek nowe szkolenia. Szkolenia sportowe połączone ze szkoleniami motywacyjno-sprzedażowymi. Dla pierwszego klienta - koncernu BASF - SMP realizuje innowacyjne szkolenie - „Fit for sales” rozwijające umiejętności sprzedażowe.
 
2012  

SMP prowadzi kompleksowe działania promocyjne dla Grupy Energa w zakresie największego polskiego programu koszykarskiego "Energa Basket Cup". Do współpracy pozyskuje największe sławy polskiej koszykówki: Adama Wójcika, Mateusza Ponitkę i Ewelinę Kobryn.

SMP współpracuje przy największej europejskiej strefie kibica podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012r. (Warszawa, tereny wokół Pałacu Kultury i Nauki) W ramach prac wykonane zostały specjalistyczne analizy i ekspertyzy dotyczące rodzajów i cen powierzchni reklamowych w strefie oraz zasad współpracy ze sponsorami UEFA EURO 2012.

SMP wprowadza produkt "Sports Celebrity Management". W jego ramach Tomasz Frankowski zostaje twarzą i główną gwiazdą turnieju piłkarskiego dla koncernu Mercedes-Benz w Polsce.
 
2013  

SMP rozwija nowy, pionierski produkt eventowy - mobilne strefy kibica.  Wśród realizacji jest m.in. strefa kibica STS dla marki Star-Typ Sport (STS) – sponsora strategicznego Lecha Poznań. Główny event zostaje wykonany podczas hitu 13.kolejki T-Mobile Ekstraklasy: Lech Poznań – Legia Warszawa.

SMP pracuje dla Reprezentacji Polski w rajdach terenowych (PNT). PNT skupia najlepszych polskich kierowców terenowych (uczestniczących m.in. w Rajdzie Dakar)

Pictures Experience™ –  innowacyjna i unikalna usługa event & social marketingu dla marketerów dołącza do szerokiej oferty SMP. SMP zostaje autoryzowanym partnerem Pictures Experience Ltd. na Polskę.
 
2014  

SMP rozpoczyna współpracę z Rafałem Sonikiem. W styczniu 2015r. zawodnik zostaje pierwszym, polskim zwycięzcą Rajdu Dakar.

Polski rynek obiektów sportowych rozwija się dynamicznie. SMP wykonuje specjalistyczne ekspertyzy dotyczące m.in. aspektów komercjalizacyjnych. Oprócz dużych obiektów SMP pracuje także dla obiektów mniejszych i średnich - np. dla Stadionu Miejskiego w Białymstoku (poj. 22,5 tys. miejsc).
 
2015  

Po 4 latach realizacji następuje zakończenie projektu T-Mobile Ekstraklasa - największego projektu ostatnich lat w polskim marketingu sportowym. SMP jako główny wykonawca projektu dla T-Mobile, ze względu na wysoką jakość usług i kompetencji zostaje uznany "TOP agencją".

SMP współpracuje także z dyscyplinami niszowymi i nowoczesnymi. Szkoli zawodników i organizatorów nowoczesnej DRIFT MASTERS GRAND PRIX.
...................................................................................................................................................................................................
2016  
Dla Grupy Energa SMP realizuje usługi doradcze dotyczące transakcji naming rights Stadionu Energa Gdańsk (d. PGE Arena). Przygotowuje także pierwszy w Polsce, innowacyjny Plan Aktywizacyjny stadionu w kontekście zwiększenia jego wpływu i możliwości w odniesieniu do społeczności lokalnej i aspiracji regionu.

Grzegorz Kita zostaje najpopularniejszym komentatorem ekonomicznym w zakresie Mistrzostw Europy w piłce nożnej we Francji. W okresie EURO 2016 Prezes Kita został aż 23 razy poproszony przez przedstawicieli mediów o wypowiedzi, wywiady i komentarze w tematyce mistrzostw. Pięciokrotnie był zapraszany do programów telewizyjnych na obszerne analizy dot. turnieju (TVN24 BiS, Polsat News 2, TVP Info)

Jako uznany specjalista i ekspert Prezes Kita zostaje zaproszony na szereg kongresów i konferencji. Jest prelegentem m.in. na Forum Szefów Sprzedaży, Krajowym Kongresie Infrastruktury Sportowej oraz prestiżowym Forum Regionów.
...................................................................................................................................................................................................
2017  
Grzegorz Kita zostaje wiceprezesem i współwłaścicielem słynnego Runmageddonu. Runmageddon to największy cykl biegów przeszkodowych w Polsce i jeden z liderów rynku europejskiego.

SMP angażuje się także w pomoc i rozwój dla mniejszych podmiotów sportowych. W tym zakresie realizuje m.in. szkolenia z marketingu sportowego dla klubów z województwa Kujawsko-Pomorskiego czy powiatu Rybnickiego.

W ramach zarządzania Runmageddonem, Grzegorz Kita realizuje tak obszerne projekty jak: Milion butelek izotoniku 4Move Runmageddon!, Limitowana seria samochodów Renault Kadjar Runmageddon czy JSW Runmageddon.
...................................................................................................................................................................................................
2018  
Powstaje innowacyjny projekt Reebok POWERUN by Runmageddon. 

Grzegorz Kita współtworzy Polski Komitet Sportów Nieolimpijskich - pierwszy na świecie komitet narodowy dotyczący dyscyplin nie objętych programem igrzysk olimpijskich (uznany przez IWGA)

Do grupy SMP dołącza FitFot.pl, technologiczny start-up umożliwiający składowanie i zarządzanie tysiącami zdjęć. Grzegorz Kita tworzy i promuje pojęcie Foto Marketingu.

 
Sport Management Polska jest autorem promocyjnego sukcesu polskiego pływania. W latach 2005-08 SMP był wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Pływackiego w zakresie marketingu. Oprócz promocji dyscypliny firma stworzyła także dwa, wielkie programy sponsoringowe -dla Bioton S.A. oraz Telefonii Dialog S.A. [2005-08]
Sport Management Polska we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia opracował na zlecenie Grupy Tauron unikalną metodologię badawczą. Zrealizowana na poziomie standardów światowych, metodologia służy do doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych [2009]
agencja marketingu sportowego, marketing sportowy agencje